söndag 11 april 2010

Solsken

Galet vackert väder var det idag. Halva dagen gick åt till att försöka tvinga mig själv att gå ut.
Tog till slut cykeln ner på stan och mötte upp med mamma där. Vi gick och skrotade en stund, sedan möttes vi upp hemma hos dem. (Mamma åkte buss).

När jag skulle hem från föräldrarna förbannade jag mig själv för att jag tagit cykeln, kände inte för en enda stor uppförsbacke hem. Men kom fram till slut.

Fattar inte vad det är för fel på mig ibland. Varför ska det vara så svårt att ta sig för att göra saker? När man väl kommer ut och solen skiner på näsan så är det ju underbart!

Det känns som att min motivation och inspiration har försvunnit någonstans på vägen...
Kan man beställa sånt på JULA tro?

Kanske jag kan få lite inspiration nu i alla fall. Har lovat mamma och pappa att måla en tavla till deras vardagsrum. Det är ett bra tag sedan jag kände någon lust till penslarna och färgerna, men nu känns det som att den kommit tillbaka.
Har inte någon känsla för vad det blir för stil på tavlan än, men det brukar lösa sig när man står där med duken framför sig.

Det värsta är att när jag väl fått smak på att måla så gör jag inte mycket annat i en period.
Men det kanske är bra? Terapeutiskt till och med?

Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar