söndag 28 februari 2010

Vänner.

Jag har en annan kärlek förutom min sambo.
Det är min bästa vän, E.

Hon är ofta mitt ljus i vad som verkar vara ett ständigt mörker. Hon känner mig bättre än vad jag känner mig själv.
Även fast hon kämpar med egna demoner så känner jag mig alltid gladare när jag träffat henne en stund. Det för mig är tecken på att hon är stark. En av de starkaste jag känner.
Denna förmåga att veta vad jag behöver höra, eller inte höra, är för mig ovärdelig.

Vi har varit bästa vänner sedan jag var 5 år och hon 6 år. Sug på den ni.

Jag önskar att alla fick känna den vänskap som jag och E har. Är övertygad om att det skulle innebära slutet på krig i världen.

Det är svårt att förklara för någon som inte vet. Någon som bara har kompisar, men ingen riktig vän.
Känslan jag har för denna underbara kvinna kan inte beskrivas med ord, för orden är för små.

Det bästa av allt är att jag vet o känner med hela mitt hjärta, att känslan är ömsesidig.

Så E: Jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar